Brugerstudier

Kun få virksomheder og udviklere kender til deres brugeres adfærd, holdninger og behov. Ved at udføre brugerstudier kan disse synliggøres.

Læs omkring forskellige typer af metoder indenfor brugerdreven innovation og brugeroplevelse (UX) i særdeleshed.

“Kan man lave brugerstudier på et eksisterende produkt?”

Selvfølgelig kan man det! Hvis man planlægger at lave en opdatering eller ny version af eksisterende design, kan brugerstudier bidrage med meget værdifuld information til den videre udvikling. Man vil få den nødvendige indsigt i brugerne, så det bliver nemmere, at træffe de rigtige beslutninger og produktet vil skabe den mest optimale værdi for brugerne.

Hvorfor lave brugerstudier?

  1. Man vil opnå en grundig forståelse for hvad brugerne har brug for, hvad de vil, deres holdninger og forventninger er til jeres produkt og forretning.
  2. Man vil være i stand til at tilpasse produktet og udviklingen til forskellige typer af brugere, den primære målgruppe og ikke mindst den teknologiske udvikling i markedet.

Nogle fordele ved en brugerdreven tilgang:

  1. Tilfredse brugere / kunder
  2. Mulighed for øget salg
  3. Reduceret omkostninger til support
  4. Øge produktiviteten i udviklingen