Papir prototype

Papir prototype

Paperprototype

“En hurtig og nem måde at skitsere og visualisere jeres ideer”

En papir prototype tilhører lo-fi prototyper og er en omkostningseffektiv måde at opdage usability problemer tidligt i designprocessen. Metoden kan være meget nyttigt at kommunikere og visualisere dine første design forslag inden for dit team og få øjeblikkelig feedback. Med andre ord, vil du være i stand til at validere og verificere ideer i en meget billig og nem måde. Papir prototyper er ligesom andre mock-ups bruges til at afklare vores antagelser og krav af produktet. Denne rapid prototyping teknik kan bruges til forskellige formål. Når du bruger papir prototyper til brugertest, du kan opleve, at dine deltagere er mere villige til at påpege kritiske spørgsmål, fordi det er åbenbart, at du ikke har bruger meget tid på at skabe det.

Fordele

  • Nem og hurtig måde at omdanne dine ideer til en prototype
  • hjælper til at forstå omfanget og den generelle brug af brugergrænsefladen
  • Det er nemt at vise brugerne

Ulemper

  • Re-skitsering kan være tidskrævende for komplekse grænseflader med mange elementer
  • Anvendelighed til usability tests er begrænset

Guide til at lave en papir prototype

Først og fremmest lave en deadline for denne session. Ideen med papir prototyping er at skabe en hurtig illustration af jeres interface – så I bør ikke have fokus på detaljerne – de vil blive tilføjet senere i processen. Jeres papir prototype proces kan se sådan ud:

  1. Definer jeres vigtigste funktioner: Det er måske ikke nødvendigt at lave en prototype af et komplet program, hjemmeside eller system. I har sikkert kun ønsket om at visualisere og teste jeres vigtigste funktioner og interaktioner. Før I begynder jeres skitsering, bør disse funktioner og interaktioner identificeres.
  2. Skitser layouts: Bestem, hvordan I laver jeres prototype og vælg et layout, som passer bedst til jeres produkt. Vil I tegne alle de enkelte elementer fra bunden eller bruge skabeloner?
  3. Bestem interaktion og flow: Identificer hvilke elementer, der vil være synlige for brugerne, mens I navigerer gennem dit system. I kan holde jer til jeres design for at sikre, at strømmen af ​​de vigtigste funktioner vil blive fastlagte.
  4. Lav jeres prototype
  5. Få tidlig brugerfeedback: Test jeres prototype på venner eller kolleger. I vil opleve flowet og interaktioner i aktion, og I kan foretage ændringer og modifikationer til forbedringer.

Spar tid på at tegne

Jeg vil foreslå, at I laver en skabelon til jeres primære interface, fx et browservindue. Et alternativ til at skitsere jeres skabelon og GUI elementer, er at udskrive elementerne på papir, såsom menulinjer, dropdown menuer, indtastningsfelter osv. Dette vil hjælpe jer med at undgå re-skitsering af de samme grafiske elementer igen og igen. Brug en saks til at klippe jeres elementer ud. I vil sikkert finde disse samlinger af elementer nyttige:

Paper prototyping helper kit – userfocus.co.uk

STICKY-TACK

Jeg vil anbefale jer at vedhæfte “Sticky Tack” på bagsiden af ​​jeres elementer. Så kan I flytte, fjerne og placere elementerne på skabelonen for at simulere interaktioner.

Eksempler på papir prototyper i aktion